پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۲:۳۳
دفاعی - کد خبر : 8983
يكشنبه، ۰۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نیروی زمینی ارتش از 7 دستاورد جدید خود رونمایی کرد

در مراسمی با حضور امیر سیاری،معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایرانی، ۷ دستاورد جدید رزمی و فناورانه نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

 نیروی زمینی ارتش از 7 دستاورد جدید خود رونمایی کرد

به گراذش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آیین رونمایی و تحویل دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، صبح امروز شنبه با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش  و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.

در این مراسم از ۷ دستاورد جدید دفاعی و رزمی ارتش رونمایی شد؛ این دستاوردها عبارتند از:

۱_ هشدار دهنده امواج راداری محمول بر پهپاد 

این دستاورد، دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادارهای مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها، بالگرد و هواپیماهای جنگنده، جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری مراقبتی و هدایتی است؛ این  سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری های داخلی است.

۲ - هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد 

برخورداری از قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن، از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

۳ - رانش یک ( بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)

این سامانه دارای قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی، هواپیماهای سبک تک نفره، قایق های بدون سرنشین، انواع سامانه های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتورهای اصلی هواپیما است. 

همچنین وزن کم ، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتورهای پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپاد ها از دیگر قابلیت های رانش یک است.

۴ - تیام ۱۴۰۰ (سامانه خودحفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه دارای باندهای فرکانسی موجود، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و به صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن، به اخلال‌گر منتقل کند.

۵ - پرواز جمع؛ سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی 

این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو،  پهپادهای دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپاد‌های دنباله‌رو را دارا  است.

همچنین انجام ماموریت‌های شناسایی ، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپادهای داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت های «پرواز جمع» است.

۶ - طاها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادارهای مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن های جهتی، به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپادها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند؛ همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپادهای داخلی است.

۷ - سامانه‌های اخلالگر ارتقاء یافته زمین پایه

مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت‌پذیر از راه دور، با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باندهای فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد ، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر، از قابلیت های این سامانه ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ارتش این هفته نیز یک بیمارستان صحرایی 130 تخت خوابی جهت کمک به وزارت بهداشت در استان های اصفهان،یزد، چهارمحال و بختیاری افتتاح کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!