شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۳۰
خاورمیانه - کد خبر : 12359
يكشنبه، ۲۱ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مشکل طالبان نیست، فقر افغانستان است

سفیر روسیه در کابل: قبل از ظهور طالبان هم موج عظیم پناهندگان وجود داشت. آن‌ها از فقر فرار می‌کنند.

 مشکل طالبان نیست، فقر افغانستان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل روز شنبه گفت که بحران پناهجویان افغان حتی قبل از روی کار آمدن طالبان وجود داشت، زیرا افغان‌ها به دلیل فقر از کشور خود فرار می‌کنند.

این دیپلمات ادامه داد: مشکل طالبان نیست، مشکل فقر افغانستان است. واضح است که سطح زندگی در ایالات متحده بالاتر از افغانستان کنونی است. ظاهراً به همین دلیل است که مردم فرار می کنند.

وی افزود: قبل از ظهور طالبان هم موج عظیم پناهندگان وجود داشت. به گفته کارشناسان، آنها نمی‌توانند تعدادشان را محاسبه کنند، زیرا پنج میلیون پناهنده افغان در پاکستان و ایران زندگی می کنند. آن‌ها از فقر فرار می‌کنند.

دیمیتری ژیرنوف همچنین گفته است که روسیه در حال بررسی امکان ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است، اگرچه هنوز هیچ توافق عملی در این زمینه به دست نیامده.

سفیر روسیه در کابل تصریح کرد: "آنها به طور کلی انتظار کمک‌های بشردوستانه از جامعه بین المللی را دارند. ما همچنین در حال بررسی این احتمال هستیم. هنگامی که مسئله حل شد، می‌توانم آن را اعلام کنم.

وی درعین حال گفت که تاکنون هیچ درخواستی به طور خاص به روسیه داده نشده، اما افغانستان آماده تعامل اقتصادی با مسکو است.

ژیرنوف ادامه داد: آن‌ها دیدند که سفارت ما در میان معدود سفارتخانه هایی است(چین، پاکستان و ایران باقی مانده) و فرار نکردند و با واقعیت روبرو شدند. آن‌ها قدردان این مسئله هستند. 

ژیرنوف توضیح داد: افغانستان با بحرانی روبروست که از مدت‌ها قبل شروع شده است. در حال حاضر، آن‌ها به  دولت جدید نیاز دارند تا به نحوی اوضاع را تثبیت کند. آن‌ها درون‌نگر هستند و مشغول جلوگیری از فروپاشی همه اینها و جلوگیری از بحران هستند که تصمیم غرب برای مسدودسازی سه چهارم بودجه آن بدتر کرده است و می‌خواهند از عمیق تر شدن آن جلوگیری کنند. 

روسیه از کشورهای غربی خواسته ذخایر طلا و ارز افغانستان را در خارج از این کشور به دنبال تسلط طالبان بر آن مسدود نکنند. «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان هشدار داد که چنین اقدامی در نهایت به مردم افغانستان آسیب می‌زند. 

نماینده ریاست‌جمهوری روسیه گفت: اگر همکاران غربی ما واقعاً به سرنوشت مردم افغانستان اهمیت می‌دهند، دیگر نیازی به ایجاد مشکلات اضافی برای آنها در قالب مسدود کردن ذخایر طلا و ارز کشور افغانستان نیست.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، بلافاصله پس از تصرف کابل توسط طالبان، دولت بایدن حدود ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر دولت افغانستان در بانک‌های آمریکایی از جمله ۱.۳ میلیارد دلار ذخایر طلا در نیویورک را مسدود کرد. صندوق بین‌المللی پول هم دسترسی افغانستان به منابع وام‌دهنده را مسدود کرده است.

کابلوف همچنین تاکید کرده بود که مسکو به طور فعال در حال برقراری روابط با طالبان است زیرا این کشور حفظ روابط خوب با هر دولت در قدرت در افغانستان را مهم می‌داند.

طالبان بارها اعلام کرده که خواهان روابط خوب با همه کشورهای منطقه و جهان از جمله همسایگان افغانستان است و به هیچکس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.

طالبان از همه کشورها خواسته که روابط دیپلماتیک خود را با افغانستان قطع نکنند و به حمایت از مردم افغانستان ادامه دهند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!