شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۵۸
فناوری - کد خبر : 3110
پنجشنبه، ۱۴ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می کنند

از ابتدای این بحران، شرکت‌های دانش بنیان، محققین و بسیاری از استارت آپ ها تلاش هایی شبانه روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشتند.

 سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درصفحه مجازی خود درباره فعالیت های این معاونت و شرکت‌های دانش بنیان نوشت: از ابتدای این بحران، شرکت‌های دانش بنیان، محققین و بسیاری از استارت آپ ها تلاش هایی شبانه روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشتند.

وی ادامه داد: از تولید دستگاه های تولید ماسک، مواد ضدعفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق های icu ، سی تی اسکن و تولید انبوه کیت های تشخیصی و همینطور تلاش های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال انجام است.

 صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است

ستاری با تاکید بر این که تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می کنند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است از تلاش و امادگی این معاونت برای مقابله با کرونا خبر داد . وی در ادامه گفت: حال به نقطه ای رسیده ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت های آنها از فرزندانشان در کادر درمانی و تلاش شرکت های دانش بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها.

وی افزود: حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همواره تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعا بسیاری از اصول زندگی مردم دنیا در آینده تغییر خواهد کرد. روش های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می کند.

 ویروس کرونا کسب و کارهای جدیدی متولد می‌کند

ستاری ادامه داد: کسب و کارهای جدید متولد می شوند و ظهور می یابند و برخی ازبین خواهند رفت. فرصت های بسیاری پیشروی جوانانی است که ایده های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می گذرد ولی با قوانین و مقررات جدید.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!