سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۳:۱۰
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا در جایگاهی نیست که راجع به تایوان اظهار نظر کند

«وال استریت ژورنال» اخیراً مدعی شده است که نیروهای ویژه نظامی آمریکایی «حداقل یک سال» است که در حال آموزش محرمانه نیروهای تایوان برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین هستند.

 سخنگوی وزارت خارجه چین: آمریکا در جایگاهی نیست که راجع به تایوان اظهار نظر کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (22 مهر) در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، درباره تایوان به ایالات متحده درباره هرگونه مداخله در این منطقه هشدار داد.

طبق گزارش منتشره از روزنامه چاینادیلی، سخنگوی پنتاگون روز گذشته (21 مهر)، علی‌رغم هشدارهای پیاپی پکن در خصوص عدم هرگونه مداخله در امور داخلی تایوان، در اظهاراتی تحریک‌آمیز تصریح کرد که تعهد ایالات متحده در قبال تایوان بسیار مستحکم و قاطعانه است و این که واشنگتن علیه آن چه که خطر جمهوری خلق چین خواند، با تایوان متحد است.

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات کربی ضمن هشدار به ایالات متحده تصریح کرد که ایالات متحده در جایگاهی نیست که اظهارات غیرمسئولانه‌ای درباره موضوعات مربوط به تایوان مطرح کند.

وی ادامه داد: «تایوان بخشی از چین است و ایالات متحده در جایگاهی نیست که درباره موضوع مربوط به آن، اظهارات غیرمسئولانه مطرح کند. چین به شدت اظهارات اخیر جان کربی سخنگوی پنتاگون درباره تایوان را رد می‌کند و به شدت با آن مخالف است».

سخنگوی پنتاگون با این حال در اظهارات خود علی‌رغم آن که بر حمایت واشنگتن از این منطقه تأکید کرد، گفت: «ما هیچ موضعی درباره حاکمیت تایوان نمی‌گیریم و به سیاست چین واحد پایبند هستیم».

رئیس‌جمهور چین نیز چندی قبل درخصوص هرگونه مداخله خارجی در «مسئله تایوان» هشدار داد و آن را «تماماً بخشی از امور داخلی چین» دانست.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی، پکن به واشنگتن درباره مداخله در امور تایوان، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اخیراً مدعی شده است که نیروهای ویژه نظامی آمریکایی «حداقل یک سال» است که در حال آموزش محرمانه نیروهای تایوان برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین هستند. گزارش وال استریت ژورنال در شرایطی منتشر شد که اخیرا «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان در اظهاراتی ادعا کرد که احتمال دارد چین تا سال ۲۰۲۵ به «جنگی تمام عیار» علیه تایوان اقدام کند.

خاطرنشان می گردد که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود ایالات متحده، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!