پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۴۷
سلامت - کد خبر : 2559
سه شنبه، ۱۳ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

تدروس آدهانوم: اولین و مهمترین گام، جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس است

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، بیماری ویروس کووید 19 هنوز به وضعیت پاندمی یا همه گیری جهانی نرسیده است.

 تدروس آدهانوم: اولین و مهمترین گام، جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: علی رغم این که بدلیل شیوع سریع ویروس کووید 19 در بسیاری از کشورها، جهان در وضعیت نامعلومی قرار دارد اما توقف افزایش آمار مبتلایان جدید در چند کشور نشان از موثر بودن روش‌های کنترل و امکان مهار این ویروس دارد و می‌توان شیوع بیماری را به عقب راند البته جلوگیری از گسترش ویروس اولین گام باید باشد.

از نظر ما وضعیت فعلی جاده‌ای یک طرفه نیست و نتایج مثبت گزارش شده از کارایی برنامه ها و تمهیدات کشورها نشان می‌دهد که این اقدامات موثر است اما باید سریع و هدفمند حرکت کرد و مهار گسترده شدن ویروس هم باید گام اول باشد

تدروس آدهانوم از تمامی کشورها خواست تا برای جلوگیری از انتقال این بیماری به تلاش خود ادامه دهند زیرا سازمان بهداشت جهانی هر لحظه و هر روز میزان شیوع بیماری درکشورهای جهان را بررسی می کند و وضعیت کنونی را هنوز یک پاندمی یا همه‌گیری جهانی نمی توان قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان جدید ویروس کووید 19 در خارج از چین 9 برابر مبتلایان جدید این بیماری در داخل چین است که این امر موجب نگرانی های زیادی می شود. همچنین افزایش چشمگیر تعداد قربانیان بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا  و مرگ تنها 18 نفر دریک روز بر این نگرانی ها می افزاید.

 دکتر تدروس افزود: توصیه اصلی ما به کشورها این است که در گام نخست ضمن تمرکز بر جلوگیری از شیوع ویروس، باید بر اساس وضعیت و ویژگی های منطقه ای خودشان اقدام کنند چرا که یک نسخه یکسان برای همه‌جا وجود ندارد. در نهایت این که راه دیگری نداریم مگر این که اکنون و همین حالا اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت:  ویروس کووید 19، ویروسی بی‌همتا با ویژگی‌هایی منحصربفرد است. انتظار داشتیم که بخش بزرگی از جهان را آلوده کند اما  نتایج بررسی ها نشان می دهد که اقدامات مهارکننده موثر بوده زیرا از 62 کشوری که موارد ابتلا به ویروس کووید 19 را گزارش کرده اند، تعداد مبتلایان به این ویروس در 38 کشور زیر 10 نفر ثبت شده  و در 8 کشور نیز در طول دو هفته اخیر، مورد جدیدی مشاهده نشده است. این نتایج حتی در کشورهایی که تعداد مبتلایان بالا بود نیز نشان از موثر بودن اقدامات و راه کارهایی است که این کشورها برای مهار ویروس در پیش گرفته اند.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!