پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۳:۲۸
سلامت - کد خبر : 3986
شنبه، ۲۷ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

تاکید سازمان بهداشت جهانی بر در دسترس بودن واکسن کووید-19

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از کشورهای عضو این نهاد خواست تا از ابتکار و برنامه جدید مقابله با ویروس کووید-19 حمایت کنند.

 تاکید سازمان بهداشت جهانی بر در دسترس بودن واکسن کووید-19

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از CNN Turk، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: دانشمندان در تلاشند تا هر چه زودتر واکسن ، دارو و فن آوری هایی که در مقابله با نوع جدید ویروس کرونا یعنی کووید-19 موثر باشند را تهیه و به مردم دنیا عرضه کنند.

تدروس آدهانوم درکنفرانس مطبوعاتی که دردفترش واقع در ژنو سوئیس برگزار شده و از طریق ویدیو کنفرانس پخش می‌شد، به ارائه اطلاعاتی درباره برنامه جدید سازمان بهداشت جهانی پرداخت و همچنین از کشورها و شرکتها خواست تا در هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت که از 18 ماه مه در ژنو برگزار می شود، از ابتکار و برنامه جدید این سازمان حمایت کنند

وی با تاکید بر این که رهبران تمامی کشورها باید برای تدوین یک سیاست جدید جهانی برای مقابله با ویروس کووید-19جمع شوند، افزود: همبستگی بین دولتها و بخش خصوصی برای پیدا کردن هر چه سریع‌تر روشهای درمانی ایمن ، مؤثر و مقرون به صرفه ضروری است.

 دبیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: داروها و واکسن هایی که تولید می‌شوند باید به طور یکسان در سطح جهان توزیع شوند زیرا مدل های سنتی بازار توزیع یکسان در مقیاسی که کل جهان را در بربگیرد فراهم نمی کند.

در این جلسه روسای جمهور کاستاریکا و شیلی نیز حضور داشتند و از برنامه جدید سازمان بهداشت جهانی که به طور مشترک آغاز کرده اند، حرف زدند.

کارلوس آلوارادو سوسادا رئیس جمهور کاستاریکا گفت: كووید -19 در همه جای دنیا به یک شکل و روش به مردم حمله می كند برای همین کشورها هم باید به طور مشترک با این ویروس مقابله کنند. بر اساس برنامه مشترک با سازمان بهداشت جهانی، هدف ما ایجاد مرکزی است که تمامی واکسن ها و داروهای ضد ویروس کووید-19 در دسترس تمامی کشورها به طور مشترک قرار بگیرد.

سباستین پینرا رئیس جمهور شیلی نیز خاطرنشان کرد: این بیماری به کشورهای در حال توسعه بیشتر از دیگر کشورها خسارت وارد کرده است.

هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت که دو روز طول خواهد کشید با حضور نمایندگان 194 کشور عضو برای اولین بار در تاریخ این سازمان با استفاده از ویدئو کنفرانس برگزارخواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!