سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۳:۲۳
تحلیل نظامی - کد خبر : 5964
دوشنبه، ۰۸ دي، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...

ایران زمین دلایل و بازتاب های ورود زیردریایی رژیم صهیونیستی به خلیج فارس را بررسی می کند.

 ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...

واهمه استکبار جهانی از مقابله به مثل کشورمان در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی آنها را وادار به نمایش های خنده داری در منطقه و جهان کرده که هر تحلیل گر آگاهی از آن تنها به عنوان استیصال و شکست آنان در قبال مواجهه با اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران از آن یاد می کنند.

به گزارش ایران زمین، این روزها خبر ورود زیردریایی رژیم صهیونیستی به آب های خلیج فارس با جو سازی رسانه ای غرب همراه شده و با انتشار اخبار دروغ و غیرواقعی تلاش دارند تا از این واقعه، فضای رعب و وحشت و همچنین به چالش کشیدن اقتدار نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی را دنبال نمایند.

در روزهای اخیر خبر اعزام زیردریایی هسته‌ای «یو اس اس جورجیا» و ناوهای جنگی «یو اس اس پورت رویال» و «یو اس اس فیلیپین سی» به خلیج فارس سرخط رسانه ای فارسی زیان و نیز رسان های همسو با غرب بوده و از سوی دیگر روزنامه «جروزالم پست»، از عبور یک زیردریایی ارتش اسرائیل از کانال سوئر و حرکت به سمت خالیج فارس خبر داده است؛ خبری که توسط مقام‌های اسرائیلی رد یا تأیید نشده است.

آنچه پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس المهدی جبهه استکبار را همواره آشفته کرده، تحقق انتقام سخت از سوی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع سبب شده تا هم ایالات متحده آمریکا و هم دنباله هایش در منطقه به دنبال پیشگیری از این حادثه باشند. گاهی این تقابل ار طریق دیپلماتیک و رایزنی های سیاسی در بین دوستان منطقه ای آنها شکل گرفته و گاهی هم با مانورهای توخالی نظامی و اعزام ناو و ناوشکن و زیردریایی به منطقه به دنبال دست یابی به این هدف هستند.

اما نکته ای که در این میان نباید فراموش شود و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هم از آن به خوبی آکاه هستند قدرت و اقتدار نظامی ایران در منطقه است و با اینگونه مانورهای تبلیغاتی و نمایش های کودکانه نمی توانند هیمنه بزرگی و اهمیت حضور در منطقه را برای ایران کم رنگ نمایند.

ضمن اینکه در طول این سال ها هم رژیم صهیونیستی و هم رژیم ایالات متحده آمریکا مزه انتقام و درگیری با ایران را به خوبی چشیده و می دانند که در عمل مرد این میدان نیستند. عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی برای آنانی که دایه حضور در منطقه را در سر دراند تاوان سنگینی دارد و به طور قطع و یقین دشنمان ما جرئت ریسک و خطرپذیری آن را ندارند و تنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای و استفاده از بازوهای منطقه ای خود تلاش دارند تا به آن شاخ و برگ بدهند.

مقامات کشورمان نیز در این زمینه بارها اظهار نظر کرده و در موضع گیری های رسیمی و غیررسمی به این موضوع اشاره کرده اند. همچنان که سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر منتشر شده مبنی بر حرکت زیردریایی اتمی اسرائیل به سوی ایران اظهار داشت: «این خبر هم براساس مفروضات رسانه‌ای است. همه می‌دانند خلیج فارس برای ایران چه معنایی دارد و ایران چه سیاستی را درخصوص منافع و امنیت ملی خود دارد. آنها می‌دانند عبور از خط قرمزهای ایران، چه ریسک‌هایی وجود دارد.»

گرچه اسرائیل پس از برقراری روابط دوستانه با برخی کشورهای خائن به آرمان فلسطین در منطقه به دنبال حضور نظامی در آن هاست اما سران این رژیم به خوبی می دانند که عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران برای آن ها چه تبعاتی دارد و برخورد ایران قطعا کوبنده ، بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود.

در این میان شنیدن سخنان سید مقاومت، سیدحسن نصرالله هم که خود از پیشینه دوگانه و پوشالی صهیونیست ها آگاه است در این زمینه خالی از لطف نیست.

وی در گفتگو با شبکه المیادین، با ظرافت خاصی به نمایشی بودن این اقدامات تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: «وقتی می‌شنوید که اسرائیلی‌ها دست به جنجال‌سازی رسانه‌ای می‌زنند بدانید که پشت آن، اقدامات حقیقی وجود ندارد. رصد تحرکات محور آمریکایی، صهیونیستی، سعودی نشان می‌دهد که آنها به شدت از احتمال وقوع عملیات انتقامی از سوی محور مقاومت در آستانه سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نگران و آشفته هستند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن جلوی آن را بگیرند.»

به این ترتیب این جنگ رسانه ای نشان دهنده تلاش محور عربی_ اسرائیلی برای پیشگیری از تلاقی و انتقام سخت محور مقاومت علیه اقدام خباثت گونه ایالات متحده و حامیان منطقه ای و بین المللی آن است و به نظر نمی رسد جز فضاسازی تبلیغاتی و رسانه ای دستاوردی برای آنها داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران به واسطه قدرت منطقه ای و اقتدار نظامی خود هیچگاه اجازه نخواهد داد تا رژیم صهیونیستی و حامیان او بتوانند ذره ای به خاک میهن عزیزما تعرض شود و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در وقت و زمان مناسب انتقام سخت واقع خواهد شد:

« تتشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود. اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج امریکایی‌ها از منطقه که همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد..»

 

هیئت تحریریه ایران زمین

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل نظامی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!