سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۲:۵۰
بین الملل - کد خبر : 1962
يكشنبه، ۰۶ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

از سر گیری آموزش نیروهای کرد در شمال عراق توسط ارتش آلمان

نیروهای آلمانی مستقر در عراق، آموزش نیروهای کرد در شمال این کشور را دوباره از سر گرفتند.

 از سر گیری آموزش نیروهای کرد در شمال عراق توسط ارتش آلمان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،ارتش آلمان آموزش نیروهای ‌پیشمرگه در شمال عراق را که با شروع موج تازه‌ تشدید تنش با ایران در ‌پی ترور سردار قاسم سلیمانی به دست آمریکا، موقتا متوقف شده بود، دوباره از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ارتش این کشور امروز با انتشار این خبر اعلام کرد که این گام پس از تصمیم ستاد ائتلاف علیه داعش و در هماهنگی با شرکای چندملیتی برداشته شده است.بنا بر این گزارش‌ها این فعالیت‌های آموزشی از ساعت ۶ صبح به وقت محلی امروز  از سر گرفته شده‌اند. با این حال آموزش نیروها در مرکز عراق فعلا همچنان به حالت تعلیق است.

طبق گفته‌ هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دولت عراق خواستار ادامه مأموریت ارتش آلمان در این کشور است. ماس می‌گوید که خواست ادامه مأموریت نیروهای آلمانی را عادل المهدی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با نمایندگان آلمان تأیید کرده است.

با افزایش تنش میان ایران و آمریکا، ارتش آلمان تصمیم گرفت که نیروهای خود در خاک عراق را به طور موقت کاهش دهد و ۳۰ تن از نیروهای خود را از بغداد و پایگاه تاجی به اردن و کویت انتقال دهند. وزیر دفاع آلمان و وزیر امور خارجه این کشور موضوع خروج نیروهای آلمانی از عراق را کتبا به پارلمان آلمان اطلاع داده و همزمان در برابر پارلمان آلمان از ادامه مذاکرات با دولت عراق درباره ادامه ماموریت سربازان آلمانی در این کشور خبر داده بودند.

آلمان در ماموریت بین‌المللی ضد داعش که تحت رهبری آمریکا انجام می‌شود ۴۱۵ نیرو دارد. از این تعداد، ۲۷ نفر در پایگاه نظامی تاجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد، به آموزش نیروهای عراقی در زمینه ‌تدارکات و امور دفاعی مشغول هستند. ۹۰ افسر دیگر نیز در اقلیم کردستان عراق نیروهای کرد را آموزش می‌دهند.

ارتش آلمان پروازهای شناسایی خود را در چارچوب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش پیش‌تر دوباره از سر گرفته بود. طبق گزارش‌ها تا پایان ماه مارس (ابتدای فروردین ۹۹) مأموریت جنگنده‌های تورنادو از پایگاه هوایی ازرق در اردن ادامه خواهد داشت. هدف از این پروازها ردیابی و شناسایی مخفیگاه‌های داعش در سوریه و عراق عنوان شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!