جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۵۹
بین الملل - کد خبر : 4164
سه شنبه، ۰۶ خرداد، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

آزادی جنوب لبنان نقطه عطف منطقه به سمت استقلال بود

معاون حزب‌الله لبنان آزادسازی جنوب لبنان را یک نقطه عطف در منطقه خواند و گفت، این موضوع ثابت کرد، نمی‌توان بر راه‌حل‌های تحت نظارت آمریکا و غرب تکیه کرد.

 آزادی جنوب لبنان نقطه عطف منطقه به سمت استقلال بود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌‌الله به مناسبت سالگرد آزادسازی جنوب لبنان اعلام کرد، این روز نقطه عطف تاریخی برای منطقه به سمت استقلال بود.

بر اساس گزارش شبکه المنار، شیخ قاسم ادامه داد: این روز مسیر سیاسی، فرهنگی و جهادی منطقه را تغییر داد و ما را از ناامیدی به امید، از تسلیم بودن به مقاومت، از ذلت به عزت واز شکست به پیروزی منتقل کرد.

وی تصریح کرد، عید مقاومت اعلام آشکار سقوط ارتش صهیونیستی شکست ناپذیر بود، سه گانه ارتش، ملت و مقاومت این ارتش را شکست داد و حوادث ثابت کرد که کشورهای بزرگ، حامی اسرائیل هستند و نمی‌توان بر راه‌حل‌های تحت نظارت آمریکا و غرب تکیه کرد زیرا آنها دلیل وجود اسرائیل و اشغالگری آن هستند و از تجاوز این رژیم به فلسطین و غصب آن حمایت می‌کنند.

شیخ قاسم تصریح کرد: مقاومت و آزادسازی، درهای پیروزی لبنان، فلسطین و منطقه بر اسرائیل و پروژه‌های آمریکا و ساخته دست آن "داعش" را باز کرد.

وی ضمن اعلام اینکه مقاومت نسلی به وجود آورد که تسلیم نمی‌شود و مسیرهای آینده برای آزادسازی فلسطین و اراضی اشغالی را باز کرد، افزود، مقاومت و بازسازی دو موضوع مرتبط به هم هستند؛ مقاومت مُصر به تشکیل دولت، حل امور مردم، انتقال به اقتصاد مولد و مقابله با فساد است.

شیخ قاسم تأکید کرد: نیاز به مقاومت تمام نمی‌شود و ما همواره در قلب نبرد هستیم و خطر واقعی تهدیدی حقیقی برای فلسطین ، لبنان و منطقه است پس مقاومت باید در آمادگی بالای خود باقی بماند و برای آینده آمادگی بیشتری کسب کند. موازنه پاسخگویی تضمین حفاظت از سرزمین خیرات سیاسی آن و یکی از ایستگاه‌های پیروزی بزرگ است. با آزادسازی، مقاومت از پروژه‌ای که قادر به آزادسازی و پیروزی است به پشتیبان ثابت لبنان و آینده تبدیل شد.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!