شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۲۵
سیاست - کد خبر : 460
يكشنبه، ۳۱ شهريور، ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

آمادگی گذشتن از خطای همسایگان را داریم

حسن روحانی، رئیس جمهور با بیان آمادگی پذیرش خطاهای همسایگان اعلام کرد که دست دوستی به طرف آن ها دراز می کنیم.

آمادگی گذشتن از خطای همسایگان را داریم

حسن روحانی، رئیس جمهور با بیان آمادگی پذیرش خطاهای همسایگان اعلام کرد که دست دوستی به طرف آن ها دراز می کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایران زمین به نفل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز با شرکت در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت 31 شهریور سالروز آغاز دفاع مقدس، با اشاره به گذشت 39 سال از سالروز تجاوز به خاک میهن، این روز را روز بازخوانی فراز و نشیب های دهه اول انقلاب نامید.

روحانی در این مراسم با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی می‌توانست خیر و نعمتی برای کل منطقه و جهان استضعاف باشد، اعلام کرد که دشمنان انقلاب همواره تلاش هایی ضد این مسیر داشته اند.

رئیس جمهور  کشورمان در ادامه  از آغاز تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی در ایجاد ناامنی‌ها ، توطئه برای تجزیه کشور و ترورها و ترور بزرگانی همچون شهید مطهری، آیت‌الله بهشتی، رجایی و باهنر و دیگران یاد کرد و از طرح آنان برای تزلزل در زیر بناهای قدرت نظامی  کشور سخن گفت.

وی در ادامه، اولین توطئه دشمنان جهت تزلزل قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را طرح  انحلال ارتش دانست که توسط مزدوران راست و چپ طراحی و تبلیغ شده بود.

روحانی در ادامه با اشاره به تصمیمات راهبردی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای حفظ نظم نیروهای مسلح از نخستین فرمان امام که ایستادگی و مقابله باهمه توطئه گران بود، یاد کرد و در ادامه از تحمیل جنگ عفلقیان بر کشور سخن گفت.

رئیس جمهور در این مراسم با یاددآوری درایت امام خمینی در برابر توطئه ها از استحکام ارتش و بعد از آن بنیان گذاری سپاه پاسداران سخن گفت و یادآور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و سامان دهی سازمان این بسیج بر پایه‌ اصلی حفاظت و حراست از انقلاب و کشور توسط امام شد و این نکته اشاره کرد که ‌که اگر درایت امام خمینی (ره) نبود دشمن ممکن بود به اهداف شوم خود دست یابد.

وی ادامه داد: جنگ در کنار خسارات بی‌شمار ارزش‌های فراوانی به همراه داشت و به تعبیر رهبری جنگ برای ما گنج آورد. همان مقاومت هشت ساله بود که موجب شد امروز دشمنان برای تجاوز به سرزمین ما به تردید افتاده و موجب پشیمانی آنها شده است و جرات تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران را نداشته و نخواهند داشت.

روحانی با تاکید بر این که ما اهل ذلت و تسلیم نیستیم، تصریح کرد که اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم و اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند.

وی در ادمه با اشاره بر این که ما امنیت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه به ارمغان آوردیم و آمریکا نیز همواره موجب ایجاد ناامنی بوده و منابع کشورهای منطقه را تاراج می‌کند، به همسایگان اعلام کرد که دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی آنها دراز کرده و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیست می‌خواهند از شکاف و اختلاف بین ما سوء‌استفاده کنند.

به گفته روحانی منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن درون‌زا باشد و امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز درون‌زاست و نیروهای خارجی در این منطقه می‌توانند ناامنی و مشکل ایجاد کنند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به حوادث منطقه خاطر نشان کرد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند بدانند مانند گذشته دروغ‌های آنها افشا می‌شود اگر آنها دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه خارج شوند، زیرا حضور شما برای منطقه بلا و نقمت بوده است. هر اندازه از این منطقه فاصله بگیرید امنیت بیشتری برای منطقه به وجود می‌آید.

روحانی در پایان با اشاره به این که ملت ما در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد همه ارکان کشور پیروز خواهد شد، اعلام کرد که هرگز نخواهیم گذاشت دشمن ذلت را بر مردم ما تحمیل کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!