شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۳۰
سیاست - کد خبر : 9136
شنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

پایان دور سوم مذاکرات وین ؛ توافق برای لغو برخی از تحریم ها

در بسیاری از موارد نقاط مشترک وجود دارد، در برخی از موارد هنوز نقاط اختلاف است و نقاط اختلاف الان روشن تر شده است.

پایان دور سوم مذاکرات وین ؛ توافق برای لغو برخی از تحریم ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سومین دور از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین ساعاتی پیش به اتمام رسید و هیئت های مذاکره کننده به پایتخت ها باز می گردند و از روز جمعه هفته جاری مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

توافق برای برداشتن عمده تحریم ها

سید عباس عراقچی رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان پس از پایان نشست امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تحریم های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می شود یا تحریم صنعت خودرو ، تحریم مالی ، بانکی و بنادر ، براساس توافقاتی که تا الان صورت گرفته همه این تحریم ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه افزود: در کنار این برخی افراد ، اشخاص و نهادها هستند که به صورت خاص مورد تحریم واقع شدند و لیست بلند بالایی است. مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد و بیش از اکثریت آنها تا الان موافقت شده که از فهرست تحریم ها خارج شوند. دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

مباحث به پختگی رسیده است

عراقچی راجب نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام هم گفت: این دور سوم مذاکرات است که در وین برگزار شد و امروز تصمیم گرفتیم که مجددا یک توافقی برای جمع بندی از مجموعه بحث هایی که صورت گرفته است. این مذاکرات در سطوح و قالب های مختلف برگزار شد، الان مباحث به یک پختگی رسیده هم در مباحث سطوح اختلاف و هم در بخش هایی که مشترک هستیم و توافق درباره آن وجود دارد.

وی بیان کرد: بحث ها یک مقدار پختگی پیدا کرده و روشن تر شده است، فاصله ها دقیق تر شده و اختلافات روشن تر است. هم در بحث هسته ای و هم در بحث تحریم ها ، نکات ریز فنی داریم و جزئیاتی داریم که باید درباره آنها بحث و بررسی صورت بگیرد و دقیق شود. در بسیاری از موارد نقاط مشترک وجود دارد، در برخی از موارد هنوز نقاط اختلاف است و نقاط اختلاف الان روشن تر شده است.

رئیس هیئت ایرانی در پایان عنوان کرد: در برخی از حوزه ها وارد نگارش شده ایم و این جایی است که اتفاقا کار خیلی آهسته و بطنی صورت می گیرند به علت اینکه کار روی متن دقت خودش را می خواهد و با توجه به اینکه برخی از موضوعات کماکان مورد اختلاف است، لذا کار به آهستگی پیش می رود.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!