شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۴۸
بین الملل - کد خبر : 9369
سه شنبه، ۲۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

شلیک ۱۳۰ فروند موشک به تل آویو

گردان های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس)، تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی و حومه آن را با ۱۳۰ فروند موشک هدف قرار داد.

شلیک ۱۳۰ فروند موشک به تل آویو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین تبادل آتش و رویارویی نظامی میان  مقاومت فلسطین  و ارتش رژیم صهیونیستی در دو سوی نوار غزه روز سه‌شنبه پس از حملات راکتی و هوایی روز گذشته و نیز در پی درگیری‌های یک هفته اخیر در بیت‌المقدس با شدت بیشتر ادامه یافت.

 مقاومت اسلامی فلسطین،سه‌شنبه شب اعلام کرد در واکنش به حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان  مسکونی ده طبقه در غزه، حدود ۱۳۰ راکت به سوی تل‌آویو شلیک کرده است.

در پی این حملات گفته می‌شود که ترافیک هوایی در فرودگاه اسرائیل مختل شده است و پرواز های فرودگاه بن گورین به حالت تعلیق درآمد است.

واشنگتن نیز در جدیدترین واکنش به این درگیری‌ها حملات غزه به مناطق صهیونیست نشین را محکوم کرد و خواستار پایان تنش ها شد.

حملات هوایی اسرائیل نیز همانند روز دوشنبه  با شدت و وسعت بیشتری در حال انجام است و مناطق مسکونی غزه را به صورت وحشیانه ای بمب باران می کند. به گزارش منابع خبری دست کم ۲۸ نفر در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند که 10 تن از این شهدا کودک هستند، همچنین بیش از ۱۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

نتانیاهو: بر شدت حملات به غزه می‌افزاییم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنانی با اشاره به حملات راکتی حمای به شهرهای اشدود و اشکلون واقع در شمال نوار غزه اعلام کرد که دو زن اسرائیلی از ساکنان شهرهای یاد شده بر اثر این حملات جان باخته‌اند.

نخست وزیر اسرائيل که در قالب یک پیام ویدیویی منتشر شده از سوی دفتر وی سخن می‌گفت بار دیگر گروه‌های فلسطینی مستقر در غزه را به حملاتی غیرقابل تصور تهدید کرد و گفت «حماس به زودی متحمل ضربه‌ای خواهد شد که انتظارش را ندارد

نتانیاهو در ادامه تصریح کرد که ارتش اسرائیل از روز دوشنبه تا کنون بیش از یکصد حمله هوایی علیه مواضع حماس و جهاد اسلامی در غزه انجام داده است. وی همچنین در این خصوص تاکید کرد:

ما با قدرت تمام حملات خود را بیش از پیش تشدید خواهیم کرد.

از سوی دیگر بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائيل تایید کرد که ارتش ۵ هزار نیروی ذخیره را برای پیوستن به بدنه نیروهای مسلح فراخوانده اما مشخص نکرد که این تصمیم دقیقا چه زمانی اجرایی خواهد شد.

در پی شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به مناطق صهیونیست نشین؛ نتانیاهو اعلام کرد: حماس از «خط قرمز» عبور کرد

شدیدترین حملات اسرائیل به غزه پس از ۲۰۱۹

حملات تازه اسرائیل به غزه بزرگترین حملات در نوع خود پس از نوامبر سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان طی عملیاتی حساب شده دست به ترور هدفمند یک فرمانده ارشد گروه جهاد اسلامی زد.

جهاد اسلامی پس از مرگ فرمانده ارشد خود اقدام به شلیک حدود ۵۰۰ راکت به سوی رژیم صهیونیستی کرد. این اقدام در آن سو با حمله گسترده ارتش اسرائیل به مواضع گروه جهاد اسلامی پاسخ داده شد.

اسرائیل در آن زمان برای آنکه پیمان ترک مخاصمه با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس را به مخاطره نیندازد، از حمله به مواضع این گروه فلسطینی خودداری کرد و تنها مواضع جهاد اسلامی را زیر آتش گسترده حملات خود قرار داد.

حملات هوایی دوشنبه شب ارتش اسرائیل اما این‌ بار به کشته شدن یک فرمانده ارشد جنبش حماس منجر شد که از ساعات ابتدایی بامداد دست به راکت‌باران شهرهای صهیونیستی زده بود.

سکوت شورای امنیت سازمان ملل

جامعه جهانی نسبت به تشدید این درگیری‌ها بسیار نگران است و خواستار خویشتن‌داری هر یک از طرفین و خودداری از اقدامات تحریک آمیز شده است. این در حالیست که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در پایان یک نشست ویژه برای بررسی مناقشه جاری در بیت‌المقدس و تنش در نوار غزه بر سر صدور یک بیانیه مشترک به اجماع نرسیدند.

ایالات متحده آمریکا، متحد تاریخی و سنتی اسرائیل به دیگر اعضا گوشزد کرده بود که انتشار بیانیه‌ای عمومی در شرایط کنونی و این مرحله از تنش مناسب و کارساز نیست.

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به ابراز «تاسف عمیق» از بالاگرفتن تنش بسنده کرد و فرانسه نیز مقامات اسرائيلی را به «استفاده متناسب از زور» در این رویارویی فراخواند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!