پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۴۶
سیاست - کد خبر : 9161
يكشنبه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

روحانی : با حفظ انسجام می توانیم شاهد گشایش امیدبخش باشیم

می توان امیدوار بود که اقتصاد کشور به مسیر تعادل و شکوفایی سال های 93 تا 96 بازگردد

روحانی : با حفظ انسجام می توانیم شاهد گشایش امیدبخش باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی در دویست و بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت حضور پیدا کرد. در این جلسه اقدامات انجام شده برای تامین اعتبار ریالی و ارزی تامین خرید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دولت مشکل تامین منابع برای خرید واکسن را حل کرد

روحانی در این جلسه با تاکید بر اولویت تهیه و تامین واکسن در یرنامه های دولت اظهار داشت: مقابله با کرونا در گرو دو اصل رعایت دستورالعمل ها و واکسیناسیون است. همانطور که رعایت دستورالعمل ها وظیفه همه اقشار مردم است، دولت هم تامین و ساخت واکسن را به عنوان اصل اول همه فعالیت های خود تعیین کرده است.

وی افزود: دولت با اختصاص ارز لازم مشکل تامین منابع برای خرید و واردات واکسن را حل کرده است و از این نظر هیچ کدام از دستگاه های ذیربط نباید اجازه دهند تامین فوری واکسن در پیچ و خم مراحل اداری معطل شود و واکسن لازم طبق اولویت های تعیین شده ، در اختیار گروه های مختلف جامعه قرار گیرد. به دنبال تزریق به کادر درمان ، افراد در گروه های سنی بیش از 65 سال و افراد با بیماری های زمینه ای در اولویت ارائه خدمات قرار می گیرند.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر شکست دشمن در جنگ اقتصادی و اذعان آنان به بی نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری، بیان کرد: با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه رفع تحریم ها با توجه به مذاکرات اخیر ، می توان امیدوار بود که اقتصاد کشور به مسیر تعادل و شکوفایی سال های 93 تا 96 بازگردد.

عده ای مانع کاهش نرخ ارز می شوند

روحانی با اشاره به سوءاستفاده عده ای در داخل و خارج از تحریم ها، گفت: این عده برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان جامعه و مردم به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی ، تعادل قیمت ارز ، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است. بدون تردید با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور می توانیم در هفته های آتش شاهد گشایش های امیدبخش باشیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!