جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۱۶
بین الملل - کد خبر : 6647
يكشنبه، ۰۵ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

درخواست شومر از وزارت دادگستری برای تحقیق درباره فتنه ترامپ

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا خواستار این شد که بازرس کل وزارت دادگستری تحقیقاتی در خصوص توطئه دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام دهد.

درخواست شومر از وزارت دادگستری برای تحقیق درباره فتنه ترامپ

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا خواستار این شد که بازرس کل وزارت دادگستری تحقیقاتی در خصوص توطئه دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام دهد.

چاک شومر با اشاره به فشار ترامپ بر وزارت دادگستری آمریکا و تلاش وی برای برکناری دادستان کل وقت آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات که در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده بود اعلام کرد  نهاد ناظر وزارت دادگستری باید درباره این فتنه تحقیقات خود را شروع کند.

شومر در پیام خود در توئیتر اظهار داشت که ترامپ با این کار خود توطئه‌ای در راستای براندازی رأی و خواست مردم انجام داده است. این در حالی است که پرونده استیضاح ترامپ به دلیل تحریک طرفداران خود به شورش مقابل کنگره باز شده و قرار است با وقفه دو هفته در ۸ فوریه در سنا مورد بررسی قرار گیرد.

براساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال ارائه داد هنگامی که دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن واگذار کرد در تلاش بود که یک مقام دادستانی کل کشور را با فردی نزدیک به خودش عوض کند تا بتواند با حمایت او از دیوان عالی این کشور برای ابطال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.

در گزارش این نشریه آمریکایی به نقل از منابع مطلع خود،  برخی مقامات ارشد وزارت دادگستری در واکنش به اقدام ترامپ برای برکناری جفری روزن، دادستان کل وقت تهدید کردند که اگر روزن برکنار شود آن‌ها نیز از سمت خود کناره گیری می‌کنند.

اگر استیضاح ترامپ در سنا تایید شود اوعلاوه بر اینکه به تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکا که دو استیضاح در کارنامه سیاسی خود دارد تبدیل می‌شود برای همیشه از چرخه سیاسی و احتمال بازگشت به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ و نیز تمامی امتیازات ریاست جمهوری خود محروم می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!