جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۲:۳۳
سیاست - کد خبر : 9350
سه شنبه، ۲۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

جریانی قصد حاشیه سازی برای انتخابات و نظام را دارد

این جریان کاری ندارد که افرادی که رد صلاحیت می شوند مرتبط با جریان سیاسی آنها هست یا خیر بلکه هدفشان حاشیه سازی علیه شورای نگهبان و مجموعه نظام است

جریانی قصد حاشیه سازی برای انتخابات و نظام را دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به دنبال مصوبه شورای نگهبان در مورد تعیین حداقل ها برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ، رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ کرد که قوانینی که تاکنون در کشور بوده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ملاک عمل باشد و ستاد انتخابات هم عنوان کرده که ملاک عمل ما همین قوانینی است که پیش از این مصوب شده و امروز هم وجود دارد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این اقدام رئیس جمهور اظهار داشت: در قانون اساسی شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری به طور کلی بیان شده و طبق قانون اساسی وظیفه تفسیر این قانون برعهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان در مصوبه اخیر خود تصریح کرده که حداقل مدرک برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کارشناسی ارشد است و کسی که برای این پست نامزد می شود باید حداقل دارای چهار سال سابقه مدیریتی باشد.

جریانی در کشور که بخشی از آن در دولت و بخش دیگر در دیگر مجموعه های کشور است، مخالف این شفافیت و به دنبال حاشیه سازی علیه کشور و نظام در حوزه انتخابات است.

وی در ادامه گفت: این جریان می خواهد در فضایی غیرشفاف افرادی که صلاحیت لازم ندارند را برای این منظور ثبت نام کنند و پس از آنکه صلاحیت شان توسط شورای نگهبان احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند این جریان به حاشیه سازی علیه شورای نگهبان و مجموعه نظام بپردازند.

جوکار خاطرنشان کرد: این جریان کاری ندارد که افرادی که رد صلاحیت می شوند مرتبط با جریان سیاسی آنها هست یا خیر بلکه هدفشان حاشیه سازی علیه شورای نگهبان و مجموعه نظام است که این مسیر تکرار همان گفته های دشمنان و معاندان نظام در کشور است. مجلس هم از چند وقت قبل موضوع تعیین معیار ها و حداقل ها برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار خود داشت و آن را تصویب کرد اما پس از تصویب این طرح در مجلس همین جریان مانع از قانون شدن آن شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: وقتی ما برای کاندیداهای انتخابات شوراها معیارهای مختلفی را داریم که فرد باید از یکسری حاقل ها برخوردار باشد ، چطور کاندیدای ریاست جمهوری که جایگاهش به مراتب بالاتر است نباید یکسری حداقل ها را داشته باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!