پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۴۹
سیاست - کد خبر : 9077
پنجشنبه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ایران برای بازگشت آمریکا به برجام هیچ امتیازی نمی دهد

ایران توانست به مدت چند سال در برابر آمریکا و تحریم های آن ایستادگی کند، بر توانایی های نظامی و تکنولوژیکی خود افزوده و تبدیل به یک قدرت منطقه ای شود

ایران برای بازگشت آمریکا به برجام هیچ امتیازی نمی دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از رسانه عربی ، تمام شواهد میدانی حاکی از آن است که نیروهای مقاومت عربی در دولت های غرب آسیا در حال قدرت گرفتن هستند و تلاش های ایالات متحده و به دنبال آن ، اسرائیل برای مجبور کردن ایران برای پرداخت بهای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای به شکست می انجامد.

القدس العربی در این مورد نوشته است: ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته ای آماده می شود ، هم پیمانانش (به جز اسرائیل) موافق این بازگشت هستند. واشنگتن از ایران می خواهد غنی سازی اورانیوم را به پائین ترین حد آن برساند، علاوه بر این واشنگتن به دنبال موافقت تهران با تمدید موقت توافق تا دور ترین زمان ممکن است.

اما ایران مخالف شروط آمریکا بوده و اصرار دارد این کشور بدون شرط به توافق قبلی بازگردد، حتی تهران شرط می کند که برای بازگشت به توافق هسته ای باید تحریم ها به صورت کامل رفع شود.

نقطه ضعف اساسی در سیاست آمریکا، مخالفت تهران با ارائه امتیازهایی برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای است. ایران توانست به مدت چند سال در برابر آمریکا و تحریم های آن ایستادگی کند، بر توانایی های نظامی و تکنولوژیکی خود افزوده و تبدیل به یک قدرت منطقه ای شود که اخیرا هم یک سند همکاری مهم با چین امضا کرده است. آنچه بیش از هر چیز نشان دهنده اقتدار ایران و مخالفت آن با امتیازدهی به آمریکا است، در چند نکته نمود دارد:

این نیروهای مقاومت در عراق هستند که فشار خود بر دولت مصطفی الکاظمی را شدت بخشیده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

تحرکات مقاومت باعث تقویت آنها و بازگشت فعالیت موشکی شان در نوار غزه می شود ، ضمن آنکه سوریه هم توانست موشک زمین به زمینی را به فلسطین اشغالی شلیک کند، درحالی که اسرائیل با آن همه ادعای که در خصوص امنیت دیمونا داشت، نتوانست مانع موشک شود. به این ترتیب محور مقاومت با این اقدام جسورانه تاکید کرد از اراده و قدرت لازم برای تهدید امنیت اسرائیل بهره مند است.

در لبان هم این نیروهای ملی هستند که ایستادگی کرده و اجازه نمی دهند نقشه آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به نفع رژیم صهیونیستی محقق شود.

همه این موارد نشان می دهد که تلاش های ایالات متحده آمریکا و به دنبال آن رژیم صهیونیستی برای مجبور کردن ایران برای پرداخت بهای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ، به شکست خواهد انجامید.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!