شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۳۷
سلامت - کد خبر : 8044
چهارشنبه، ۲۷ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان چهار شنبه 27 اسفند 1399

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون از عدد ۱۲۱ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۸۲ نفر عبور کرده است. در ایران هم بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند ​و متاسفانه 65 بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند.

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان چهار شنبه 27 اسفند 1399

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۹۷ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۶۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون رتبه نخست را در جدول کشورهای درگیر با بیماری به خود اختصاص داده است آمار آن بیش از ۳۰.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۵۴۹ هزار قربانی است.

برزیل نیز با آمار بیش از ۱۱.۶ میلیون مبتلا در رتبه دوم جدول جهانی قرار دارد.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند هم از ۱۱.۴ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

تاکنون کشورهای آمریکا، برزیل، مکزیک، هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۵ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا به خود اختصاص داده است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۰۳ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۹۲ هزار، فرانسه بیش از ۹۱ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۴ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

اسپانیا با بیش از ۷۲ هزار، ایران با بیش از ۶۱ هزار و ۴۰۰، کلمبیا با بیش از ۶۱ هزار و ۳۰۰، آرژانتین با ۵۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۱ هزار، پرو با بیش از ۴۹ هزار و لهستان با بیش از ۴۷ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را از خود به ثبت رسانده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۰ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۵۰ مبتلا، ۵۴۹ هزار و ۳۶۷ قربانی

۲. برزیل: ۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۶۰۱ مبتلا، ۲۸۲ هزار و ۴۰۰ قربانی

۳. هند: ۱۱ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۷۳۴ مبتلا، ۱۵۹ هزار و ۷۹ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۳۸ مبتلا، ۹۲ هزار و ۹۳۷ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۲۱ مبتلا، ۱۲۵ هزار و ۶۹۰ قربانی

۶. فرانسه: چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۱۰۸ مبتلا، ۹۱ هزار و ۱۷۰ قربانی

۷. ایتالیا: سه میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۷۰ مبتلا، ۱۰۳ هزار و ۱ قربانی

۸. اسپانیا: سه میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۴ مبتلا، ۷۲ هزار و ۵۶۵ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۶۴۲ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۲۳ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۷۵ مبتلا، ۷۴ هزار و ۴۳۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، برزیل و هند- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز آمار بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران بنا بر گفته وزارت بهداشت:

ایران زمین،  سیما سادات لاری روز چهارشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۶۷۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور از یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۱۵ نفر عبور کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون در استان خوزستان و شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

همچنین شهرهای خاتم در استان یزد، نهاوند در استان همدان، بندر خمیر در استان هرمزگان، خمین در استان مرکزی، درود و پلدختر در استان لرستان، دیوان دره در استان کردستان، زرین دشت و ارسنجان در استان فارس، مسجد سلیمان، شادگان، دشت آزادگان، خرمشهر، بهبهان، باوی، باغملک، ایذه، اندیمشک، امیدیه، در استان خوزستان، سامان در استان چهار محال و بختیاری، گناوه و کنگان و دیلم در استان بوشهر، دهلران در استان ایلام، گلپایگان در استان اصفهان، نقده و ماکو ، چایپاره و ارومیه در استان آذربایجان غربی، عجب شیر و سراب در استان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.
وزارت بهداشت، اعلام کرد: تجمع در اماکن سرپوشیده به خصوص رستوران هتل‌ها، تالارهای پذیرایی، مراسم عروسی و عزاداری، تراکم در بازارچه‌های نوروزی، وسایل نقیله عمومی بین شهری خصوصا اتوبوس و قطار می‌تواند عامل جدی در حفظ زنجیره انتقال بیماری باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، خروج خودروهای بومی از شهرستانهای نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیر بومی به شهرستانهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

همچنین در وضعیت زرد فقط سطح شغلی گروه چهار تعطیل است. در وضعیت نارنجی سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل است و در وضعتی قرمز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل است.

شهروندان می توانند برای اطلاع از وضعیت لحظه ای رنگ بندی شهرها به اپلیکیشن ماسک یا به آدرس https://app.mask.ir/map مراجعه کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!