چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۷:۴۱
اقتصاد - کد خبر : 8593
جمعه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

تعمیق فقر برای اولین بار طی ۴۰ سال اخیر رکورد زد

دولت مستقر برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر، طی ۳ سال متوالی تورم بالای ۳۰درصد و در دو سال متوالی نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را پشت سرگذاشته که از سال ۶۰ تاکنون در هیچ دولتی سابقه نداشته و موجب گسترش و تعمیق بی سابقه فقر در کشور شده است

 تعمیق فقر برای اولین بار طی ۴۰ سال اخیر رکورد زد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،دولت دکتر روحانی برای اولین بار طی ۴۰ سال اخیر، طی ۳ سال متوالی تورم بالای ۳۰درصد و در دو سال متوالی نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را پشت سرگذاشته که از سال ۶۰ تاکنون در هیچ دولتی سابقه نداشته و موجب گسترش و تعمیق بی سابقه فقر در کشور شده است. بررسی آمارهای بانک مرکزی از تورم سالانه در کشور از سال 60 یعنی دولت اول موسوی تا سال 99 یعنی دولت دوم حسن روحانی نشان می دهد، تا قبل از دولت دوازدهم، در هیچ دولتی سابقه 3 سال متوالی تورم بالای 30 درصد یا دو سال متوالی تورم بالای 40 درصد سابقه نداشته است.

نرخ تورم در سال 97 به 31.2 درصد و سال 98 به 41.2 درصد رسیده و بر اساس گزارشی که اخیرا وزارت اقتصاد منتشر کرده، نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی در سال 99 به بالای 44 درصد رسیده است.این در حالی است که حتی در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی که رکورد تورم 49.4 درصد را هم داشتیم، تورم بالای 30درصد تنها در 2 سال 73 و 74 و تورم بالای 40 درصد هم در سال 74 رخ داده است. در دولت احمدی نژاد هم که شدید ترین تحریم های آمریکا، اروپا و سازمان ملل بر علیه ایران اعمال شد، تورم بالای 30درصد طی دو سال 87 و 88 رخ داده و تورم بالای 40 درصد هم نداشتیم. در زمان جنگ هم تورم بالای 30درصد در کشور سابقه نداشته است.

این در حالی است که تجربه 3 سال متوالی تورم بالای 30درصد در دولت فعلی سفره مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و فقر معیشتی را تعمیق داده است.

بررسی های اجمالی سطح قیمتها در کشور طی 8 سال اخیر نشان می هد که بسیاری از کالاها و خدمات طی این مدت حدود 10 برابر گران شده اند.به نظر میرسد دولت آینده از هر طیف سیلسی که باشد در اولین ماموریت خود  باید فکری بحال اوضاع اقتصادی خاص این روزهای کشور نماید.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!