شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۱۳
محسن شیرپاک

محسن شیرپاک

محسن شیرپاک
نقش پهپاد در جنگ‌های امروز 21 خرداد 1401

تحرکات اخیر در منطقه و جهان در ارتباط با صنایع تولید پهپاد و به‌کارگیری آن در جنگ اوکراین و قره‌باغ و رقابت تولید پهپاد در کشورهای منطقه توسط ایران و اسرائیل، بررسی این موضوع را تبدیل به امری ضروری کرده است.

سال 1405 و اهداف جنگ شناختی علیه ایران 22 بهمن 1400

در مقاله قبلی تعریف جنگ شناختی را بدین گونه ارائه نمودیم: جنگ شناختی همگرایی عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی، سیستم مراقبت و شناسایی، جنگ الکترونیک و عملیات سایبری با زیرساخت دیجیتالی و شبکه‌ای است.

جنگ شناختی؛ چرا و چگونه؟ 6 بهمن 1400

جنگ شناختی، همگرایی عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی، سیستم مراقبت و شناسایی، جنگ الکترونیک و عملیات سایبری با زیرساخت دیجیتالی و شبکه‌ای می‌باشد.

پیدا و پنهان روابط ایران و روسیه 29 آبان 1400

انتقال اخیر جنگنده های سوخو روسیه برای شرکت درمسابقات هوایی در امارات از طریق حریم هوایی ایران و استفاده پایگاه هوایی شهید نوژه ایران برای بمباران اهداف در سرتاسر سوریه، تحولی جدید و چشمگیر در تاریخ روابط روسیه و ایران است.

نقش روسیه در جنگ ۴۴ روزه آذربایجان و ارمنستان 21 آبان 1400

جنگ دوم ۴۴ روزه قره باغ که در ۶مهر۱۳۹۹ آغاز شد، نه تنها برای ارمنستان و آذربایجان بلکه نقطه عطفی در موازنه سیاسی و نظامی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در گیر در قفقاز جنوبی بود، به ارتقای بیشتر ترکیه به عنوان یک قدرت منطقه‌ای کمک کرد، محدودیت‌هایی را برای نفوذ روسیه در قفقاز ایجاد و میزان علاقه واقعی ایالات متحده، اسرائیل و کشور‌های اتحادیه اروپا را در قفقاز نشان داد.

رابطه آنتی فا با مرگ جرج فلوید 25 خرداد 1399

ناآرامی‌ها در ایالات متحده ادامه دارد؛ و طی روزهای گذشته، اندکی در شدت آنها کاهش یافته است، اما هنوز متوقف نشده‌اند.

سناریوی آمریکا و جنگ خلیج فارس 10 خرداد 1399

تقابل آمریکا و ایران در خلیج فارس دوباره وارد برحه‌ای تازه شده است. در اوایل اردیبهشت ماه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا تهدید كرد، در صورت نزدیك شدن خطرناک قایق‌های تندرو سپاه پاسداران به کشتی‌های آمریکایی، قایق‌های آنها را نابود خواهد كرد.

تحلیل اثرات مختلف ویروس کرونا بر کشور چین 29 اسفند 1398

تأثیر ویروس بر اقتصاد چین تازه آغاز شده است و سایر نقاط جهان از جمله ایران نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

معرفی و نحوه مقابله با ویروس کرونا 20 اسفند 1398

کورون ویروس‌ها (ویروس‌های تاجدار) خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند باعث ایجاد بیماری در حیوانات یا انسان شوند.

تحلیل اثرات تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تا سال 1399 6 اسفند 1398

واقعیت این است که پس از دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، دولت‌ها در امور مالی محافظه کارتر عمل می‌کنند، توجه به این امر باعث می‌شود ایجاد ابرتورم بعید باشد.

چهار تصمیم موثرترامپ در خصوص آینده خاورمیانه 10 بهمن 1398

ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا از تاکتیک‌های بسیار سطحی و برای اهداف خود استفاده می‌کند و باتلاش برای ایجاد منفعت‌های زود بازده از تاثیرات تصمیمات خود در بلند مدت چشم‌پوشی کرده است.

تحلیل گران سایت